ARIA I OBRAZ. WIECZORY AKADEMICKIE W RATUSZU

Katedra Pedagogiki Wokalnej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Filii w Białymstoku
i Muzeum Podlaskie w Białymstoku zapraszają do białostockiego Ratusza na pierwszy koncert z nowego cyklu w czwartek 23 stycznia 2020 r. o godz. 17.00

Wykonawcy: Studenci kierunku Wokalistyka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Filii w Białymstoku

Kierownictwo artystyczne – prof. dr hab. Cezary Szyfman

Gawęda historyczna „Z wizytą na białostockim dworze” – Joanna Tomalska-Więcek, kierownik Działu Sztuki Muzeum Podlaskiego w Białymstoku

wstęp: wejściówka 4 zł

Wykonawcy:

Studenci kierunku Wokalistyka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina
Filii w Białymstoku:

Karolina Kryńska  – sopran   (klasa ad. dr hab. Marty Wróblewskiej)
Mariusz Hanulak  – bas  (klasa ad. dra Aleksandra Teligi)
Wiktor Orlof  – bas
 (klasa ad. dra hab. Adama Zdunikowskiego)
Emilia Rabczak – mezzosopran  (klasa ad. dra Aleksandra Teligi)
Andrzej Michałowski – tenor   (klasa prof. dra hab. Cezarego Szyfmana)
Julia Miękiszewska –  sopran  (klasa prof. dra hab. Cezarego Szyfmana)
Krzysztof Gryniewicki – baryton  (klasa prof. dra hab. Cezarego Szyfmana)
Emilia Sakowicz – mezzosopran  (klasa prof. dra hab. Cezarego Szyfmana)
Adrianna Bałuszyńska – sopran   (klasa ad. dr hab. Marty Wróblewskiej)
Iryna Haich – sopran   (klasa ad. dra hab. Adama Zdunikowskiego)
Paulina Oseńko – mezzosopran  (klasa prof. dra hab. Cezarego Szyfmana)

oraz

dr Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian
dr Urszula Iżbicka – fortepian
st. wykł. Adam Kondratowicz – fortepian
mgr Małgorzata Marczyk – fortepian

Program: 

  1. Josef Haydn (1732- 1809) –  Recytatyw i aria  Rozyny Dove fuggo, ove m’ascondo z Opery La vera Costanza  

          Paulina Oseńko – mezzosopran
          Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian

  1. Francesco Cavalli (1602-1676)  – Aria Delizie Contente z opery Giasone

          Karolina Kryńska – sopran
          Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Georg Friedrich Händel (1685-1759) –  Aria Dignare (HWV 283), z Dettingen Te Deum D-dur  

          Wiktor Orlof  – bas
          Małgorzata Marczyk – fortepian

  1. Georg Fredrich Händel  – Aria Atalanty Un cenno leggiadretto z I aktu opery Xerxes,  HWV 40

          Julia Miękiszewska – sopran
          Urszula Iżbicka – fortepian

  1.  Wolfgang Amadeusz Mozart (1756-1791)  – Aria Hrabiego Hai gia vinta la causa z Opery Wesela Figara  

           Krzysztof Gryniewicki – baryton
           Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Wolfgang Amadeusz Mozart  –   Aria Sesto Deh per questo istante z II aktu Opery Łaskawość Tytusa 

           Emilia Sakowicz – mezzosopran 
           Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Wolfgang Amadeusz Mozart – Aria Ho capito z I aktu opery Don Giovanni

          Mariusz Hanulak – bas
          Adam Kondratowicz – fortepian

  1. Vincenzo Bellini (1801-1835)  –  Pieśń  Ma rendi pur contento
     ze Zbioru 15 pieśni na głos i fortepian  

            Julia Miękiszewska – sopran 
            Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Gaetano Donizetti (1797-1848) – Aria Orsiniego   Il segreto per esser felici  
    z II aktu Opery Lucrezia Borgia  

          Emilia Sakowicz  – mezzosopran
          Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Stanisław Moniuszko (1819-1872) – Aria Hrabiego Pocieja  O fortuno niełaskawa
    z I aktu Operetki  Karmaniola

          Andrzej Michałowski – tenor 
          Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Mikołaj Rimski-Korsakow (1844-1908) – Песня Варяжского гостя
    (Song of the Viking Guest) z Opery Sadko  

          Wiktor Orlof  – bas
          Małgorzata Marczyk – fortepian

  1. Mikołaj Rimski-Korsakow –  Trzecia pieśń Lela z III aktu Opery Snieguroczka

           Emilia Rabczak – mezzosopran
           Adam Kondratowicz – fortepian

  1. Piotr Czajkowski (1840-1893) – Serenada Don Juana nr , z cyklu Sześciu romansów, 38

          Mariusz Hanulak – bas
          Adam Kondratowicz  – fortepian

  1. Robert Schumann (1810-1856) –  Pieśń Er, der Herrichste von Allen nr 2 z Cyklu „Miłość i życie kobiety”, op. 42  

           Iryna Haich – sopran
           Małgorzata Marczyk – fortepian

  1. Mieczysław Karłowicz (1876-1909) – Pieśń Zasmuconej, 1

          Karolina Kryńska – sopran
          Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Karol Szymanowski (1882-1937) –  Pieśń Lecioły zurazie z Cyklu Pieśni kurpiowskie 

          Paulina Oseńko – mezzosopran
          Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian

  1. Ignacy Jan Paderewski (1860- 1941) – Pieśń  Polały się łzy me, op. 18, nr 2

          Adrianna Bałuszyńska – sopran  
          Urszula Iżbicka  – fortepian

  1. Tadeusz Baird (1928-1981) – Sonet 56  Słodka miłości z Cyklu Cztery sonety miłosne do słów   Shakespear’a  

          Krzysztof Gryniewicki – baryton
          Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Erich Wolfgang Korngold (1897-1957) –  Pieśń Was Du mir bist… z Cyklu Trzy pieśni na sopran i fortepian 22 nr 1 (Drei Liebier for Sopran und Klavier,)  

          Irina Haich – sopran   
          Małgorzata Marczyk – fortepian

  1. Piotr Czajkowski (1840-1893) –  Aria Leńskiego Kuda, kuda wy udalis z II aktu Opery Eugeniusz Oniegin  

          Andrzej Michałowski – tenor
          Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Giacomo Puccini (1858-1924) –  Aria Musetty (Quando m’en vo…) z II aktu Opery „Cyganeria”

           Adrianna Bałuszyńska – sopran
           Urszula Iżbicka – fortepian

  1. Georg Bizet (1838-1875) –  Habanera z I aktu Opery Carmen

           Emilia Rabczak – mezzosopran
           Adam Kondratowicz – fortepian