KONCERT KAMERALNY

KONCERT KAMERALNY
Zapraszamy do białostockiego Ratusza 23 kwietnia 2017 r. o godz. 17.00

WYKONAWCY:
ANNA WRÓBEL – wiolonczela
MAŁGORZATA MARCZYK – fortepian

PROGRAM:
1. St. Moniuszko – Polonez/wstęp do III aktu opery „Hrabina”
2. Mikołaj z Krakowa – Hejducki
3. M. K. Ogiński – Polonez „Pożegnanie Ojczyzny”
4. I. M. Komorowski – 3 mazurki na fortepian
5. Melodie ludowe – Kujawiak
6. F. Chopin – Mazurek a-moll op. 68 nr 2
7. F. Nowowiejski – Fantazja na tematy z opery „Legenda Bałtyku”
8. S. Cincadze – 5 pieśni gruzińskich
          Piosenka wieśniaka
          Chonguri
          Sachidao
          Kołysanka
          Taniec

9. C. Debussy – Minstrele
10. P. Czajkowski – Walc sentymentalny
11. K. Skarżyński – Polonez op. 8

Wstęp – wejściówka w cenie 1 zł

Anna Wróbel
Urodziła się w Warszawie, w rodzinie muzyków. Wraz z Rodzicami – Andrzejem Wróblem i Elżbietą Piwkowską-Wróbel – tworzy Rodzinne Trio Wiolonczelowe.
Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Andrzeja Wróbla. Jest także absolwentką muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim. Swoje wiolonczelowe umiejętności pogłębiała u Andrzeja Orkisza, Romana Jabłońskiego oraz Ivana Monighettiego. W 2007 roku uczestniczyła w kursach prowadzonych przez Williama Molinę w Caracas (Wenezuela) i została przyjęta w poczet członków elitarnej Latynoamerykańskiej Akademii Wiolonczelowej. W listopadzie 2012 roku uzyskała stopień naukowy doktora sztuk muzycznych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Anna Wróbel występowała w wielu krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz w Wenezueli. Jako solistka koncertowała z zespołem Camerata Vistula, z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus pod dyrekcją Agnieszki Duczmal, Orkiestrą Warszawskiej Opery Kameralnej, Orkiestrą Filharmonii Świętokrzyskiej i Polską Orkiestrą Radiową pod kierunkiem Łukasza Borowicza. Dokonała wielu prawykonań i nagrań utworów współczesnych kompozytorów. Po raz pierwszy od 1868 roku wykonała i wraz z zespołem Camerata Vistula nagrała dla Pro Musica Camerata utwór Antoniego Stolpe – Scena dramatyczna na wiolonczelę i kwintet smyczkowy. Na swoim koncie ma także pierwsze współczesne wykonanie Fantazji na wiolonczelę i orkiestrę symfoniczną Antoniego Stolpe oraz Serenady na ten sam skład Marcelego Popławskiego.
Ostatnio, wraz z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Łukasza Borowicza, nagrała Koncert wiolonczelowy Aleksandra Kulikowskiego. Jest to kolejna w dorobku wiolonczelistki, światowa premiera fonograficzna. Z kolei nagrana wraz z pianistą Mariuszem Dropkiem płyta Les Larmes, zawierająca nieznane miniatury wiolonczelowe polskich kompozytorów, została objęta patronatem medialnym Programu 2 Polskiego Radia.

Małgorzata Marczyk
Pianistka. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku w klasie fortepianu Jerzego Maciejewskiego. Część studiów odbyła w Estonian Academy of Music and Theatre w Tallinie (Estonia) w klasie fortepianu rektora tamtejszej uczelni, Peepa Lassmanna. W 2016 roku ukończyła Międzywydziałowe Podyplomowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina.
Swoje umiejętności z zakresu pianistyki zarówno solowej, jak i kameralnej doskonaliła na licznych kursach i seminariach pianistycznych w Polsce i za granicą (m.in. w Royal College of Music w Londynie), współpracując z takimi osobowościami światowej pianistyki, jak Elżbieta Tarnawska, Andrzej Jasiński, Andrzej Tatarski, Roustem Saitkoulov czy Kevin Kenner.
Uczestniczyła w wielu konkursach solowych i kameralnych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, zdobywając m.in. wyróżnienie w XII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego – Łomianki/Izabelin 2012. W 2013 roku brała udział w międzynarodowym projekcie orkiestrowym „I, Culture Orchestra”, zrzeszającym młodych muzyków z Europy Wschodniej, w ramach którego koncertowała w Polsce, Szwecji, Danii, Estonii, Ukrainie, Islandii oraz podczas Szczytu Partnerstwa Wschodniego w Wilnie.
Jako solistka i kameralistka występuje w kraju i poza jego granicami. Na polu kameralistyki, którą darzy szczególnym zainteresowaniem, współpracuje z wieloma instrumentalistami i wokalistami, wykonując głównie utwory polskich kompozytorów.
Od 2014 roku współpracuje z Filharmonią Narodową, biorąc udział w koncertach edukacyjnych. Jako pianista-akompaniator jest związana z Zakładem Wokalistyki Wydziału Instrumentalno–Pedagogicznego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.