KONCERT MUZYKI KAMERALNEJ

17 września 2019 r., godz. 17.00, Ratusz w Białymstoku, Rynek Kościuszki 10 
wstęp: 2 zł
Wykonawcy:

  • Zuzanna Sosnowska – wiolonczela solo
  • Gabriela Karpiesiuk – wiolonczela 
  • Katarzyna Majewska – wiolonczela 
  • Małgorzata Namiot – wiolonczela 

Program:

Joseph Haydn (1732 – 1809) – Koncert wiolonczelowy C-dur Hob.VIIb/1
(w opracowaniu partii orkiestry na zespół trzech wiolonczel D.B. Moore)

  1. Moderato
  2. Adagio
  3. Allegro molto

Robert Schumann (1810 – 1856) – Koncert wiolonczelowy a-moll op. 129
(w opracowaniu partii orkiestry na zespół trzech wiolonczel R.Klemm)

  1. Nicht zu schnell
  2. Langsam
  3. Sehr lebhaft

Zuzanna Sosnowska – jedna z najbardziej obiecujących i utalentowanych polskich wiolonczelistek młodego pokolenia. Jest laureatką 1. Nagrody ex aequo na X Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie w 2015 roku, jak również nagród na konkursach w Austrii, Niemczech, Kanadzie, Chorwacji, Serbii i Chile. Naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w wieku 7 lat. Jej edukacja miała początek w ZPSM im. J. Paderewskiego w Białymstoku, gdzie pasję do wiolonczeli zaszczepiła jej p. G.Gedroyć. W latach 2009-2012 kontynuowała naukę w OSM im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, gdzie pracowała pod kierunkiem prof. A. Orkisza. W 2018 ukończyła 6-letnie studia w Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze w klasie prof. W. E. Schmidta. Obecnie studiuje w Escuela Superior de Musica Reina Sofia w Madrycie w klasie prof. J.P. Maintza. Zuzanna koncertuje jako solistka, w duecie z hiszpańskim pianistą Magí Garcías oraz jako członek zespołu wiolonczelowego „CeLISZTen” w Polsce, Niemczech, Szwajcarii, Kanadzie, Austrii, Norwegii, Holandii, we Francji, Hiszpanii, Włoszech i Namibii. Jako solistka grała pod batutą m.in. Maestro Antoniego Wita, Marka Mosia, Alexandra Humali, Jacka Błaszczyka czy Adama Klocka z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Polską Orkiestrą Radiową, AUKSO, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Młodą Polską Filharmonią, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Suwalskiej, Pforzheim Philharmonie, Junge Kiel Philharmonie, Metamorphosen Berlin. Jest zapraszana na festiwale i cykle koncertów takie jak m.in. „Basso – Biennale Dźwięków Niskich” i „Letnie koncerty na Grochowskiej” w Warszawie, „Krzyżowa Music” , „Music Connects” w Szwajcarii, „Musikfest Goslar” w Niemczech czy „Clasclas” Festival w Hiszpanii. Dzieliła scenę z muzykami najwyższej klasy takimi jak Vadym Kholodenko, Antonio Meneses, Sunwook Kim, Arto Noras, Andrei Bielow czy Denes Varjon.
W listopadzie 2018 Zuzanna dokonała nagrania archiwalnego dla Polskiego Radia I Koncert Wiolonczelowy Grażyny Bacewicz wraz z Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach pod batutą Bassem Akiki. Zuzanna jest stypendystką Marszałka Województwa Podlaskiego, Prezesa Rady Ministrów, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W latach 2007-2012 była stypendystką Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W 2013 roku otrzymała również Deutschland Stipendium, a od tego roku została także stypendystką Fundacji „Live Music Now”. W 2015 roku uhonorowana została Charlotte Krupp Stipendium ufundowane przez Neue Liszt Stiftung Bonn.
Aktualnie artystka gra na instrumencie polskiego lutnika Andrzeja Bobaka z 2007 roku.
www.zuzanna-sosnowska.com

Gabriela Karpiesiuk to wiolonczelistka o szerokim zakresie zainteresowań artystycznych. Już w wieku piętnastu lat wystąpiła jako solistka z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej. W 2015 roku brała udział w wykonaniu Requiem Davida Poppera na trzy wiolonczele i orkiestrę symfoniczną. Jej główną pasją jest kameralistyka. Występuje na festiwalach w Polsce (m.in „Festiwal Wszystkie Strony Świata” , „BMW Jazz Club Festival”, „Festiwalu Kompozytorów Krakowskich” czy „Krakowska Wiosna Wiolonczelowa”, jak również za granicą (projekt „Violoncelles, vibrez” – Zwolle, Holandia). Oprócz tego, chętnie bierze udział w projektach orkiestrowych. Była członkiem Lutoslawski Youth Orchestra, obecnie jest stypendystką Młodej Polskiej Filharmonii. Podczas tych projektów współpracowała z wybitnymi artystami: Janem Mrackiem, Jacobem Collierem, Agą Zaryan, a także zespołem Vołosi. Jako uczestnik projektu Muzyka Naszych Czasów, brała udział w prawykonaniu utworu oraz nagraniu płyty (DUX Recording Producers, 2019). W ramach programu Erasmus w roku akademickim 2018/2019 studiowała na Hochschule fur Musik Carl Maria von Weber w Dresden (Niemcy) w klasie prof. Matthiasa Brautigama. Podczas studiów oraz kursów mistrzowskich miała okazję współpracować z takimi wiolonczelistami jak: Robert Cohen, Jakob Kullberg, Vida Vujic czy Karlien Bartels. Jest absolwentką Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. w Białymstoku w klasie p. Grażyny Gedroyć. Obecnie studiuje na Akademii Muzycznej w Krakowie pod kierunkiem dra hab. Jana Kalinowskiego.

Katarzyna Majewska naukę gry na wiolonczeli rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I st. i kontynuowała w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II st. w Białymstoku, w klasie p. Grażyny Gedroyć. Studia wyższe ukończyła na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku w klasie ad. dra Romana Hoffmanna, otrzymując w 2016r. tytuł magistra sztuki.
Czynnie uczestniczyła w seminariach i lekcjach prowadzonych przez znakomitych wykładowców, m.in. M. Szwajger-Kułakowską, J. Marchwińskiego, W. Promińskiego, T. Strahla, W. Walaska, A. Klocka, Z. Łapińskiego, A. Orkisza, A. Zielińskiego, A. Geberta, M. Zdunika, B. Koziaka.
Występując solo, jako członek orkiestr i zespołów kameralnych brała udział w wielu muzycznych wydarzeniach, projektach, festiwalach, m.in.: Wiosna Młodzieży Artystycznej, Festiwal Nauki i Sztuki, Muzyka w Starym Kościele, Halfway Festival (Białystok), Universitas Cantat (Poznań), Otwarta Filharmonia Agrafki Muzycznej (Warszawa), Festiwal Jana Kiepury (Krynica-Zdrój), Festival International de Musique Universitaire (Belfort – Francja), Junge Deutsch-Polnische Philharmonie Niederschlesien (Dolny Śląsk/Niemcy), Festival of the Aegean (Syros – Grecja).
W swoim skromnym dorobku artystycznym posiada kilka nagrań płytowych: Otwarta Filharmonia Agrafki Muzycznej program stypendialny 2009/2010 (2009 CD Accord, nagranie live), Jubileusz Ogólnokształcacej Szkoły Muzycznej II stopnia im. Witolda Lutosławskiego 1989 – 2009 (2009 Studio REMBRANDT Polskiego Radia Białystok), Sinfonia Academica Chamber Orchestra (2012 DUX).
W chwili obecnej pracuje w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. I. J. Paderewskiego w Olecku, Suwalskiej Orkiestrze Kameralnej oraz współtworzy z małżonkiem smyczkowy duet Maj Duo.

Małgorzata Namiot (ur. 29.08.1996) ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie wiolonczeli prof. Ewy Łoś i kameralistyki prof. Macieja Krassowskiego. Kontynuuje swoją muzyczną edukację na Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu pod kierunkiem prof. Macieja Mazurka oraz prof. Tomasza Lisieckiego. W październiku rozpocznie studia w ramach wymiany międzynarodowej w Hochschule fur Musik und Tanz Köln w klasie prof. Johannesa Mosera. Ponadto doskonaliła swoje umiejętności pod okiem wybitnych pedagogów takich jak Kazimierz Michalik, Stanisław Firlej, Roberto Trainini, Markus Nyikos, Denis Severin, Wen Sinn Yang czy Ludwig Quandt. Wiolonczelistka aktywnie uczestniczy w wielu projektach orkiestrowych (Lutosławski Youth Orchestra, I Culture Orchestra) oraz kameralnych, co przekłada się na laury na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych.