KONCERT Z HISTORIĄ

16 lutego 2020 r., godz. 17.00, Ratusz w Białymstoku (Rynek Kościuszki 10)

Kierownictwo artystyczne Koncertów z historią: prof. Leszek Sokołowski

Prowadzenie i gawęda historyczna: dyrektor Andrzej Lechowski

Wejściówka 4 zł

Wykonawcy:

  • Anna Kamińska – fortepian
  • Anna Krzysztofik-Buczyńska – fortepian
  • Katarzyna Dakowicz – fortepian 
  • Eliza Czepiel – skrzypce
  • Aleksandra Ostasz – altówka
  • Kinga Maciejewska – wiolonczela 
  • Szymon Kałużny – skrzypce
  • Krzysztof Kuk– kontrabas

Program:

1. Ysaye – Sonata na skrzypce solo, op. 27 Nr 2
I. Obsession
II. Melancholia
III. Danse des Ombres
IV. Les Furies

Szymon Kałużny 

2. J. Massenet – Medytacja

Krzysztof Kuk 
Anna Kamińska                                                                               

3. H. Vieuxtemps – Sonata B-dur op. 36 
I. Maestoso. Allegro moderato

Aleksandra Ostasz 
Anna Krzysztofik-Buczyńska 

4. E. Schulhoff – Duo na skrzypce i wiolonczelę
cz.III -Andantino
cz.IV-Moderato

Eliza Czepiel
Kinga Maciejewska 

5. Sibelius – Impromptu op. 5 nr 5
6. Gershwin – 3 preludia na fortepian
7. Schmidt – All of me

Katarzyna Dakowicz 

Anna Kamińska
Naukę gry na Fortepianie rozpoczęła w Podstawowej Szkole Muzycznej imienia F. Chopina w Będzinie. Ukończyła z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i II Stopnia w Bytomiu w klasie prof. Marii Serafin. Akademię Muzyczną im Fryderyka Chopina w Warszawie Filia w Białymstoku oraz studia podyplomowe ukończyła z wyróżnieniem na wydziale instrumentalno-pedagogicznym – kierunek fortepian. Uczestniczka licznych seminariów pianistycznych pod kierunkiem mi: M Catanii, A Jasińskiego, W Mierżonova, A. Tatarskiego, J Bonowetrza, Duo Pepicelli. Brała udział w konkursach fortepianowych i kameralnych (mi: I Paderewskiego w Wodzisławiu Śląskim – wyróżnienie czy Jenesse Musicales i Enescu w Bukareszcie, Międzynarodowy Konkurs Muzyki Polskiej w Rzeszowie). Ma za sobą zarówno występy solowe jak i z towarzyszeniem zespołów kameralnych. Obecnie pracuje, jako pedagog i akompaniator.

Anna Krzysztofik – Buczyńska
Ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr Haliny Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr Marii Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe w Filii AMFC w Białymstoku w klasie prof. Jana Kadłubiskiego. Ukończyła z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC Wydział w Białymstoku w klasie klawesynu prof. Lilianny Stawarz. W roku 2015 uzyskała tytuł doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka na podstawie rozprawy doktorskiej „Między klawesynem a fortepianem – różnice w interpretacji na podstawie wybranych utworów”. Jako pedagog (pianistka i klawesynistka) pracuje na stanowisku adiunkta na UMFC Filii w Białymstoku na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki. Prowadzi zajęcia klawesynu, zespoły kameralne i wykłady o zagadnieniach wykonawczych muzyki dawnej. Jest wieloletnim akompaniatorem w klasie altówki prof. P. Reichetra. Koncertuje, dyrygując od klawesynu lub fortepianu. Jako muzyk orkiestrowy wchodzi w skład Orkiestry Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, realizując partie fortepianu, klawesynu, czelesty, organów oraz rozmaitych klawiszowych instrumentów elektronicznych. Jest korepetytorem solistów, z którymi pracuje nad przygotowaniem ich partii operowych lub musicalowych. Jako pianista-akompaniator bierze udział w próbach muzycznych i reżyserskich. Pracowała przy realizacji oper: St. Moniuszko „Straszny Dwór”, „Halka wileńska”, G. Verdi „Traviata”, W. A. Mozart „Czarodziejski Flet”, G. Ph. Telemann „Pimpinone”, G. Bizet „Carmen”, J. Strauss „Zemsta Nietoperza”, „Baron Cygański”, G. Puccini „Cyganeria” i „Turandot” a także musicali: Ch. Williams „Korczak”, A. L. Weber „Upiór w operze”, J. Bock „Skrzypek na dachu”, L. Simon „Doktor Żywago” oraz bajek muzycznych: „Adonis ma gościa” J. Lubowicz, „Kot w butach” P. Nazaruk i „Sprawa Kapturka Cz.” P. Klimek. Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415. Występuje w nim w charakterze solistki i kameralistki, wykonując partie basso continuo na klawesynie
i pozytywie. Od wielu już lat realizuje projekty koncertowe w zakresie muzyki od XVI-wiecznej do współczesnej, wykorzystując umiejętność gry na kilku instrumentach.

Katarzyna Dakowicz
Pianistka, absolwentka studiów licencjackich Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, Filia w Białymstoku. Swoją przygodę z nauką gry na fortepianie rozpoczęła w wieku 8 lat w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia w Białymstoku pod kierunkiem p. Iwony Felińskiej i kontynuowała ją w PSM II stopnia w klasie fortepianu p. Justyny Jabłońskiej.Obecnie jest studentką I roku fortepianu (studia magisterskie) na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym UMFC w Białymstoku, gdzie kształciła się pod kierunkiem dr hab. Leszka Kota, a obecnie dr hab. Katarzyny Makal-Żmudy.Swoje umiejętności muzyczne doskonaliła również na kursach mistrzowskich i warsztatach muzycznych (m.in. na XII Warszawskich Międzynarodowych Kursach im. Macieja Paderewskiego, Międzynarodowych Chodzieskich Warsztatach Jazzowych „Cho-Jazz”). Uczestniczyła również w Polsko-Norweskim Inkubatorze Muzycznym „Od Griega do Vaage” (Bergen, Troldhaugen). Na scenie występuje nie tylko jako solistka, ale też jako członek zespołów kameralnych (koncerty w Białymstoku, Łomży, Suwałkach i okolicach) lub też akompaniator chórów (m.in. w projekcie „Śpiewająca Polska”, „Music bringsustogether” w ramach programu Erasmus+). Można ją było usłyszeć m.in. podczas takich wydarzeń jak Noc Chopina (organizowanej corocznie na terenie Filii UMFC w Białymstoku) czy też Koncertu Wiosennego, gdzie wystąpiła solo z towarzyszeniem Orkiestry Dętej Filii UMFC.Oprócz tego często też prezentuje utwory oscylujące wokół muzyki jazzowej oraz tanga argentyńskiego (twórczość AstoraPiazzolli).

Aleksandra Ostasz
Urodziła się w Biłgoraju. Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną II st. im. Karola Lipińskiego w Lublinie ukończyław klasie altówki u mgrKatarzyny Czerniawskiej otrzymując dyplom z wynikiem bardzo dobrym. Obecnie jest studentką III roku studiów licencjackich pod kierunkiem prof. dr hab. Piotra Reicherta na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Filia w Białymstoku. Kształciła się na mistrzowskich kursach w Łańcucie pracując pod kierunkiem dr hab. Katarzyny Budnik.

Eliza Czepiel
Studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Filli w Białymstoku na studich mgisterskich w klasie skrzypiec prof. Włodzimierza Prominskiego i as. Rafała Dudzika. Ukończyła z wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną I i IIst. im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu. Brała udział w licznych mistrzowskich kursach m.in. w Opolu, Zakopanem, Bałoszycach, Gorlicach, Puławach, Nowym Sączu pod okiem znakomitych profesorów takich jak: Włodzimierz Promiński, Marcin Baranowski, Mariusz Patyra, Adam Mokrus, Bartosz Cajler. Podczas kursów kształciła się również w grze kameralnej pracując z członkami kwaretu Camerata. Aktywnie realizuje się jako muzyk orkiestrowy. Brała udział w licznych warsztatach orkiestrowych takich jak International Lutosławski Youth Orchestra (2017,2019) oraz Międzynarodowych Młodzieżowych Warsztatach Muzycznych w Szczecinie (2016-2019), na których pełniła funkcję koncertmistrza w latach 2017-2019.

Kinga Maciejewska
Studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Filii w Białymstoku studiów magisterskich w klasie wiolonczeli prof. Romana Hoffmanna. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich pod okiem muzyków takich jak Rafał Kwiatkowski, Piotr Hausenplas, Bartosz Koziak, Marcin Zdunik. Podczas kursów kształciła się również w grze kameralnej pracując z członkami kwartetu Camerata. Współpracowała z I, Culture Orchestra czego zwieńczeniem był koncert odbywający się w Filharmonii Narodowej.

Szymon Kałużny
Skrzypek, absolwent studiów licencjackich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina, Filii w Białymstoku w klasie prof. Andrzeja Kordykiewicza. Ukończył z wyróżnieniem Zespół Państwowych Ogólnokształcących Szkół Muzycznych nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Od 2019 roku jest prymariuszem Syncretis String Quartet. Uczestniczył w kursach mistrzowskich, prowadzonych przez profesorów Tomasza Tomaszewskiego, Włodzimierza Promińskiego, Christiana Danowicza i Magdaleny Rezler. Jako kameralista jest laureatem nagrody Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych w Jaworze, oraz III miejsca na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych CEA. Koncertował na terenie Polski, Niemiec, Belgii, Szwajcarii, Ukrainy i Izraela. Obecnie kontynuuje edukację na studiach magisterskich na UMFC Filii w Białymstoku.

Krzysztof Franciszek Kuk |
Urodził się w Białymstoku. Miejscową Ogólnokształcącą Szkołę MuzycznąII st. im. I. Paderewskiego ukończył w klasie skrzypiec u prof. Stanisława Kuka otrzymując dyplom z wynikiem bardzo dobrym.Studia licencjackie w specjalności gra na kontrabasie ukończył pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Leszka Sokołowskiego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Filia w Białymstoku.
Obecnie jest studentem II roku studiów magisterskich. Równolegle ukończył studia licencjackie w specjalności gra na skrzypcach pod kierunkiem prof. dr hab. Stanisława Kuka i st. wykł. Iwony Koter.Kształcił się na mistrzowskich kursach kontrabasowych w Opolu, Kołobrzegu oraz Łańcucie pracując pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Leszka Sokołowskiego. W roku 2016 na VII Polskim Spotkaniu Kontrabasowym w Mielcu otrzymał wyróżnienie II stopnia.