KONCERTY NA GŁOS I OBRAZ
22 czerwca 2022, godz. 16.00
Ratusz w Białymstoku, Rynek Kościuszki 10
Cykl muzycznych spotkań przygotowany przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku wraz z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapraszamy do Ratusza w Białymstoku – głównej siedziby Muzeum Podlaskiego – na koncerty muzyki poważnej w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich, gdzie gałęzie sztuki harmonijnie się przenikają, a przy akompaniamencie fortepianu GŁOS współgra z OBRAZEM.
Kierownictwo artystyczne, prowadzenie koncertu:
prof. dr hab. Cezary Szyfman
Kierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku
Program recitalu dyplomowego:
Julia Uździło – sopran
studentka II roku studiów II stopnia w klasie prof. dr. hab. Cezarego Szyfmana, przy fortepianie ad. dr Urszula Iżbicka
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – „Exsultate, jubilate” i „Alleluja" z motetu „Exsultate, jubilate”, KV 165
Jan Sebastian Bach (1685–1750) – aria „Quia respexit” z Magnificatu D-dur, BWV 243
Henry Purcell (1659–1695) – recytatyw i aria Dydony „Thy hand, Belinda... When I am laid in Earth” z III aktu opery „Dydona i Eneasz”
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria Zerliny „Batti, batti, o bel Masetto” z I aktu opery „Don Giovanni”, KV 527
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – recytatyw oraz aria Zuzanny „Giunse alfin il momento… Deh vieni non tardar, o gioia bella” z IV aktu opery „Wesele Figara”, KV 492
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria Despiny „Una donna a quindici anni” z II aktu opery „Cosi fan tutte”, KV 588
Giacomo Puccini (1858–1924) – aria Musetty „Quando me'n vo'” z II aktu opery „Cyganeria”, SC 67
Włodzimierz Malawski (1871–1939) – pieśń „Bociany” z cyklu „Cztery pieśni” do słów Mariana Gawalewicza
Adam Szmerek (ur. 1948) – III erotyk „Daję ci na pamiątkę”
Franciszek Maklakiewicz (1915–1939) – pieśń „Kocham Cię” ze zbioru „Liryka miłosna. 6 pieśni na głos i fortepian”
Ludomir Różycki (1883–1953) – aria Ariany „Rajski ptak” z opery „Młyn diabelski”
Ludomir Różycki (1883–1953) – „Piosenka Caton” z III aktu opery „Casanova”
Program recitalu dyplomowego:
Karolina Kryńska – sopran
studentka III roku studiów I stopnia w klasie dr hab. Marty Wróblewskiej, przy fortepianie mgr Marta Sulikowska-Godlewska
Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736 ) – aria „A Serpina penserete” z II aktu opery „La Serva Padrona”
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria „Würd ich auch wie manche Bublerinnen” z opery „Bastien i Bastienne”, KV 50/46b
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria „Er war mir sonst treu und ergeben” z opery „Bastien i Bastienne”, KV (50/46b)
Christoph Willibald von Gluck (1714–1787) – aria „O del mio dolce” z I aktu opery „Parys i Helena”
Tadeusz Joteyko (1872–1932) – „Frottolla Italiana: pieśń Królowej Bony” z opery „Zygmunt August”
Giuseppe Verdi (1813–1901) – aria „Tutte le feste” z II aktu opery „Rigoletto”
Giuseppe Verdi ( 1813–1901) – aria „Saper vorreste” z III aktu opery „Bal maskowy”
Ignacy Jan Paderewski (1860–1941) – „Cztery pieśni” do słów Adama Asnyka, op. 7
„Gdy ostatnia róża zwiędła”
„Siwy koniu”
„Szumi w gaju brzezina”
„Chłopca mego mi zabrali”
Mieczysław Karłowicz (1876–1909) – pieśń „Z nową wiosną…”
Wejściówka na koncert – 4 zł