Koncerty na głos i obraz

23 listopada 2022, godz. 18.00
Ratusz w Białymstoku, Rynek Kościuszki 10

Wejściówka na koncert – 5 zł (bilet do nabycia w kasie muzeum przed koncertem)
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność wejścia.

Cykl muzycznych spotkań przygotowany przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku wraz z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Zapraszamy do Ratusza w Białymstoku – głównej siedziby Muzeum Podlaskiego – na koncerty muzyki poważnej w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich, gdzie gałęzie sztuki harmonijnie się przenikają, a przy akompaniamencie fortepianu GŁOS współgra z OBRAZEM. 

Kierownictwo artystyczne, prowadzenie koncertu:
prof. dr hab. Cezary Szyfman
Kierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku

Wykonawcy:

Agnieszka Aramowicz – sopran
Karolina Kolińska – sopran
Andrzej Michałowski – tenor
Natalia Słowikowska – sopran
Michał Tokajuk – tenor
Grzegorz Ciulkin –  bas

Urszula Iżbicka – fortepian
Małgorzata Marczyk – fortepian

Program:

Alessandro Scarlatti (1660–1725) – „Gia il sole dal Gange”
Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

Giovanni Battista Pergolesi (1710–1736) – Se tu m’ami
Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – aria Colasa „Diggi, daggi” z singspielu „Bastien und Bastienne”, W KV 50/46b
Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) – „Se all’impero, amici Dei” z II aktu opery „Łaskawość Tytusa”, KV 621
Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian    

Antonio Caldara (16701736) – aria Alma del core
Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian

George Friedric Haendel (1685–1759) – aria „How beautiful are the feet” z drugiej części oratorium „Mesjasz” 
Natalia Słowikowska – sopran, Małgorzata Marczyk – fortepian

Fryderyk Chopin (1810–1849) – „Piosnka litewska”
Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian

Stanisław Moniuszko (1819–1872) – „Pieśń wojenna”
Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

Mieczysław Karłowicz (1876–1909) – „Pamiętam ciche jasne złote dnie”
Michał Tokajuk – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

Ignacy Jan Paderewski (1860–1941) – „Gdy ostatnia Róża zwiędła”
Karolina Kolińska – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian

Henryk Czyż (1923–2003) – „Ostatni raz”
Grzegorz Ciulkin – bas, Urszula Iżbicka – fortepian

Tadeusz Joteyko (1872–1932) – „Frottola italiana”, śpiew królowej Bony z opery „Zygmunt August”
Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian

Gaetano Donizetti (1797–1848) – aria Nemorina „Una furtiva lagrima” z II aktu opery „Napój miłosny”
Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

Antonin Dvorak (1841–1904) – aria Rusałki „Mesicku na nebi hlubokem” z I aktu opery „Rusałka”, op. 114
Agnieszka Aramowicz – sopran, Urszula Iżbicka – fortepian

Charles Gounod (18181893)  recytatyw i aria „Quel trouble inconnu me penêtre; Salut! Demeure chaste et pure” z III aktu opery Faust”
Andrzej Michałowski – tenor, Urszula Iżbicka – fortepian

Fotorelacja z koncertu