Muzeum Podlaskie w Białymstoku
Instytucja Kultury Województwa Podlaskiego
współprowadzona przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Kalendarz wydarzeń MPB

Recital fortepianowy Barbary Drążkowskiej

Ratusz, 12 sierpnia 2017 r. godz. 17.00

Wstęp: 1 zł

REPERTUAR: utwory z płyty "Murmur" z fortepianową muzyką teatralną Szymona Brzóski. Płyta nagrana w studio Leszka Możdżera ma mieć premierę w 2017 r. Jest to album podsumowujący 10-letnią współpracę Barbary Drążkowskiej z kompozytorem Szymonem Brzóską oraz z teatrami tańca współczesnego na całym świecie (m.in. Eastman Company w Antwerpii, Sadler's Wells Theatre w Londynie, Cedar Lake Contemporary Ballet w Nowym Jorku, Het Nationale Ballet w Amsterdamie).

PIANISTKA NA ROWERZE. Na www.facebook.com/barbaradrazkowskapianist Barbara Drążkowska zachęca: Jump on your bikes and follow Green Pianist, if you want to listen to Szymon Brzoska, Composer's beautiful music from our soon-to-come album "Murmur"! Barbara Drążkowska rozpoczęła rowerową trasę koncertową pt. Green Pianist on Green Velo 24 lipca w Elblągu. Finał planowany jest na wrzesień w Lublinie.

BARBARA DRĄŻKOWSKA - jest pianistką znaną z niekonwencjonalnego podejścia do muzyki. Grając w ciemności z noktowizorem (Niewidzialna Pianistka), z fonografami Edisona (Wax Music), czy realizując autorską trasę koncertową na rowerze (Green Pianist) – Barbara tworzy swój rozpoznawalny język artystyczny, który łączy elementy muzyczne z performatywnymi i teatralnymi.
Liczne podróże oraz zmiany miejsc zamieszkania (Polska, Niemcy, Hiszpania, obecnie Belgia), umożliwiły pianistce szeroki rozwój i zapewniły mocną pozycję na europejskiej scenie muzycznej.
Współpracowała z takimi osobowościami, jak Paweł Mykietyn, Agnieszka Duczmal, Nicholas Lens, Sidi Larbi Cherkaoui, David Dawson, Szymon Brzóska, María Pagés.
Występowała na festiwalach i w salach koncertowych całego świata (Sydney Opera House, NCPA w Pekinie, Auditorium w Rzymie, Warszawska Jesień, Ars Musica w Brukseli, Sounds New w Canterbury itd.).
Nieustannie poszukuje nowych środków wyrazu, angażując się w projekty z tradycyjnymi muzykami z Indii, Japonii, Korei, Kongo, z wirtuozami ze świata flamenco i tango, jednocześnie eksplorując możliwości samego fortepianu – poprzez preparację instrumentu i wejście w sferę mikrotonów.