RECITAL PROF. ZBIGNIEWA CZARNOTY I AD. ANNY BUCZYŃSKIEJ
Zapraszamy do Muzeum w Tykocinie (Wielka Synagoga)
w niedzielę 11 czerwca 2017 r. o godz. 15.00

WYKONAWCY
prof. Zbigniew Czarnota altówka
ad. Anna Buczyńska fortepian

REPERTUAR:
J.S.Bach Suita wiolonczelowa Nr 3 części: preludium ,sarabanda i  Bourree
L.V.Beethoven Sonata opus 24 "Spring Sonata" transkrypcja na altówkę
M. Bruch Kol Nidrei op.47
M. Bruch Romance for viola and piano op.85
E.  Bloch Suita Hebrajska - Rapsodie

wstęp: 2 zł

Zbigniew Czarnota Absolwent klasy altówki prof. F. Bryły we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Studia mistrzowskie kontynuował u prof.  Pála Lukácsa w Akademii Muzycznej im. F. Liszta w Budapeszcie. Laureat I nagrody II Ogólnopolskiego Konkursu Altówkowego im. Jana Rakowskiego w Poznaniu (1980). Kameralista, solista i pedagog, współpracował z najlepszymi polskimi zespołami symfonicznymi i kameralnymi, m.in. Menuhin Festival Orchestra, Sinfonia Varsovia. Był koncertmistrzem takich zespołów jak: Polska Orkiestra Kameralna „Leopoldinum” czy Vratislavia; z zespołami tymi dokonał wielu nagrań płytowych i radiowo-telewizyjnych, uczestniczył w najbardziej prestiżowych festiwalach muzycznych, takich jak Warszawska Jesień, Festiwal Muzyki Kameralnej w Łańcucie, Festiwal Mozartowski w Kopenhadze, Festiwal Muzyczny „Klang Bogen”. Grał w najbardziej renomowanych salach koncertowych Europy, m.in. w Filharmonii Berlińskiej i Monachijskiej Filharmonii Narodowej. Jest ekspertem ministerialnym do spraw awansów zawodowych nauczycieli szkół muzycznych. Prowadzi liczne seminaria i kursy metodyczne na terenie całego kraju. Jego absolwenci są laureatami wielu renomowanych konkursów, grają w zespołach kameralnych i symfonicznych w całej Europie. Twórca Wrocławskiego Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Altowiolistów, odbywającego się co dwa lata we Wrocławiu. Jest profesorem tytularnym Akademii Muzycznej im. Karola Lipiński

Anna Krzysztofik-Buczyńska ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I.J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu H. Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie M. Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Białymstoku w klasie prof. J. Kadłubiskiego.
Jako pianistka brała udział w wielu konkursach i przesłuchaniach, zdobywając nagrody i wyróżnienia. Swoje umiejętności pianistyczne doskonaliła pod kierunkiem: A. Orłowieckiego (Rosja), J. Rose’a (USA), A. Jasińskiego, C. Stańczyka, M. Catanii (Włochy), M. O’Rourke (Irlandia), J. Banowetza (USA), A. Wodnickiego (USA) oraz Duo Pepicelli (Włochy). Naukę gry na klawesynie rozpoczęła w AMFC w Białymstoku pod kierunkiem P. Wilczyńskiego, a następnie u E. Adamczyk. W 2008 roku ukończyła z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC (wydział zamiejscowy w Białymstoku) w klasie klawesynu L. Stawarz.Wystąpiła z recitalem klawesynowym w kościele św. Krzyża w Warszawie (2006). Jako solistka wzięła udział w Forum Muzyki Dawnej w AMFC w Warszawie (2006), a także w 12 Dniach Bachowskich w Akademii Muzycznej w Krakowie (2007).  Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415, z którym występuje jako solistka i kameralistka, wykonując partie basso continuo na klawesynie i pozytywie. Jako muzyk orkiestrowy pracuje w Orkiestrze Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, realizując tam partie fortepianu, czelesty i organów. Brała udział w koncercie Filharmoników w Petersburgu w Soborze Smolnym w roku 2006, a także w tournée koncertowym w Szwecji (Sztokholm-Göteborg) w roku 2009. Jako korepetytor pracowała w OIFP-ECS w Białymstoku przy realizacji oper S. Moniuszki „Straszny Dwór”, G.Ph. Telemanna „Pimpinone”, a także musicali Ch. Williamsa „Korczak”, A.L. Webera „Upiór w operze”. Dzięki grze na kilku instrumentach wykonuje muzykę od XVI-wiecznej do współczesnej.Jest doktorem na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym UMFC w Białymstoku.