WYKONAWCY

KWARTET CAMERATA
Włodzimierz Promiński - I skrzypce
Andrzej Kordykiewicz - II skrzypce
Piotr Reichert - altówka
Roman Hoffmann - wiolonczela

Paul Silverthorne - II altówka

PROGRAM

Wolfgang Amadeusz Mozart - Kwintet smyczkowy g-moll KV 516
Allegro
Menuetto and Trio. Allegretto
Adagio ma non troppo
Adagio - Allegro

Johannes Brahms - Kwintet smyczkowy G-dur op.111
Allegro non troppo, ma con brio
Adagio
Un poco Allegretto
Vivace non troppo presto

KWARTET CAMERATA, to jeden z najwybitniejszych polskich zespołów kameralnych, który w czasie swojej wieloletniej działalności, od chwili powstania w kwietniu 1984 roku, zdobył uznanie międzynarodowej publiczności i krytyków.

Występował w renomowanych salach koncertowych Europy, Ameryki i Azji m.in: Alte Oper Frankfurt, Tokyo Bunka Kaikan Recital Hall, Sibelius Conservatory Great Hall (Helsinki), Bruxelles Great Hall of the Conservatory, De Doelen Concert Hall in Rotterdam, Concert Hall of the Radio Luxembourg, Sophia Philharmonic, Great Hall of the Conservatory of Bern, Monachium (the Great Hall of University), Sala Silvestre Revueltas Conjuto Cultural Ollin Yolitztli (Mexico City), Sala Teatru w Ermitażu i Konserwatorium w Sankt Petersburgu, Filharmonia Narodowa.

Brał udział w wielu festiwalach międzynarodowych m.in: w Ludwigsburger Schloßfestspiele, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym w Łańcucie, Kuhmo Chamber Music Festival, Festival de Wallonie, Festival van Flandern, Ost Belgien Festival, Plovdiv International Festival, Bodensee Festival, Warszawska Jesień, Festiwal Mozartowski w Warszawie, Sintra Festival (Portugalia).

Jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów muzycznych (Paryż – I nagroda, Tokyo – III nagroda, Monachium – III nagroda oraz w Portsmouth specjalne wyróżnienie Yehudi Menuhina za wykonanie III Kwartetu B. Bartoka.

Kwartet Camerata ponad 25 płyt CD dla takich wytwórni jak DUX, Koch International, Ricercar, Thorofon. Były one wielokrotnie wyróżniane i nagradzane – „Diapason d'Or” (magazyn Diapason nr 410 – 1994 r), „Sforzando” (miesięcznik Crescendo nr 14 – 1995 r.) oraz „Pizzicato Supersonic Award” w Luksemburgu (2009).
Płyta KWARTETU CAMERATA z muzyką Schuberta, nagrana przez firmę DUX została ogłoszona przez miesięcznik płytowy Studio „Płytą Roku 1995”, a płyta firmy Ricercar, zawierająca kwartety Moniuszki i Dobrzyńskiego była nominowana do tej nagrody w 1997 roku.

Kwartet Camerata współpracuje z wieloma znakomitymi muzykami i zespołami.

Działalność Kwartetu Camerata została uhonorowana w 1991 roku przyznaniem nagrody im. St.Wyspiańskiego. Zespół był wielokrotnie nominowany do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego „Fryderyk” (za nagrania kwartetów Schuberta, Dworzaka, Smetany, Szymanowskiego), a w 1999 roku został jej laureatem w kategorii muzyki kameralnej za płytę „Cztery Pory Roku” Antonio Vivaldiego.

W marcu 2004 członkowie zespołu odebrali z rąk Ministra Kultury odznaczenia „Zasłużony działacz kultury”, a w marcu 2009 brązowe medale „Zasłużony kulturze Gloria Artis”. Poza koncertami i nagraniami, zespół zajmuje się również pracą pedagogiczną i prowadzi od 1992 roku zimowe kursy dla kwartetów smyczkowych w Gorlicach. W dowód uznania otrzymał w 2003 roku od władz Gorlic symboliczne klucze do bram miasta, a w 2005 roku doroczną nagrodę Starosty Gorlickiego „Mosty Starosty”. W 2003 roku zespół założył Polskie Towarzystwo Muzyki Kameralnej.

Paul Silverthorne - jeden z czołowych brytyjskich altowiolistów, wieloletni lider grupy altówek w London Symphony Orchestra oraz London Sinfonietta, profesor Royal Academy of Music w Londynie oraz Soochow University School of Music w Suzhou (Chiny).

"Wirtuoz wrażliwości i techniki" (The Times), “Zachwycająca elokwencja" (Financial Times) to tylko niektóre z recenzji, które uzyskał regularnie koncertując jako solista z najważniejszymi orkiestrami na całym świecie.

W trakcie swojej kariery ściśle współpracował z czołowymi kompozytorami naszych czasów, z których wielu dedykowało mu swoje dzieła.

Paul Silverthorne jest również autorem transkrypcji utworów na altówkę od baroku do muzyki XX w.

Jego entuzjastycznie przyjmowane przez krytykę nagrania ukazały się w wytwórniach: EMI, Black Box, Naxos, Chandos, Koch International Classics, Meridian, Toccata Classics i innych.

Prof. Silverthorne gra na wypożyczonym z kolekcji Royal Academy of Music w Londynie instrumencie autorstwa braci Amati z 1620 roku.