11 lutego 2018 r., godz. 17.00, Ratusz w Białymstoku (Rynek Kościuszki 10)
Kierownictwo artystyczne Koncertów z historią: prof. Leszek Sokołowski
Prowadzenie i gawęda historyczna: dyrektor Andrzej Lechowski
Wstęp 2 zł
Wykonawczynie:
- Joanna Pomykała - skrzypce
- Magdalena Górska - skrzypce
Program:
- J.S. Bach - Sarabanda i Tempo di Borea z I Partity h-moll BWV 1002
Magdalena Górska - skrzypce - E. Ysaÿe - Sonata d-moll na skrzypce solo op. 27 nr 3 "Ballade"
Joanna Pomykała - skrzypce - S. Prokofiew - Sonata C-dur na dwoje skrzypiec op. 56
- B. Bartók - Duety skrzypcowe (wybór)
32. Máramarosi Tánc
33. Aratáskor
34. Számláló Nóta
35. Rutén Kolomejka
36. Szól a Duda, Változata
Joanna Pomykała jest studentką Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie prof. Włodzimierza Promińskiego. Ukończyła Zespół Państwowych Ogólnokształcących Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Warszawie. Ukończyła studia pierwszego stopnia otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Uczestniczyła w różnych kursach, m.in. w Międzynarodowej Akademii Muzycznej w Bałoszycach, w Międzynarodowych Kursach Muzycznych im. Zenona Brzewskiego w Łańcucie, w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Gorlicach, w Międzynarodowych Kursach Muzycznych Opolu. Jako prymariusz kwartetu Grand String Quartet brała udział w kursach prowadzonych przez Kwartet Camerata, Kwartet Wilanów, Berlin Piano Trio, jak również przez Shanghai Quartet w Lusławicach. W 2016 roku wraz z kwartetem zdobyła pierwszą nagrodę „Primo Premio Assoluto” na 26 Międzynarodowym Konkursie „Citta’ di Barletta” we Włoszech. Współpracowała jako pierwsza skrzypaczka z Teatrem Akademickim Uniwersytetu Warszawskiego, obecnie na stałe związana jest z Teatrem Pijana Sypialnia, występując w orkiestrze kameralnej powstałej przy Teatrze, oraz biorąc czynny udział w Filharmonii Pijanej Sypialni. Współpracuje również z orkiestrą Warsaw Modern Players pod batutą Artura Słotwińskiego, oraz z orkiestrą kameralną Sinfonia Academica.
Magdalena Górska - ukończyła ZPOSM nr 3 im. G. Bacewicz w Warszawie, a następnie studia I st. na UMFC - Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku, w klasie ad. dra Andrzeja Kordykiewicza, u którego kontynuuje naukę na stopniu magisterskim. Grę na skrzypcach doskonaliła na kursach w Łańcucie, Kołobrzegu i Gorlicach pracując pod kierunkiem wybitnych pedagogów takich jak: Magdalena Rezler-Niesiołowska, Sławomir Tomasik, Roland Baldini, Włodzimierz Promiński. Aktywnie uczestniczy w Kole Muzyki Kameralnej działającym przy Wydziale w Białymstoku. Wraz z zespołami kameralnymi brała udział w warsztatach prowadzonych przez Berlin Piano Trio oraz Evana Rothsteina. Od czterech lat współpracuje z Teatrem Pijana Sypialnia - największym teatrem niezależnym w Polsce - grając w orkiestrze kameralnej. Rozwija także projekt Filharmonii Pijanej Sypialni, w której pełni rolę koncertmistrza.