Międzynarodowy Konkurs Ikonograficzny
Nowa epifania piękna
Wyniki I etapu
Do konkursu przystąpiło 30 uczestników, którzy zgłosili 69 prac.
Z wszystkich nadesłanych zgłoszeń z konkursu wycofano 6 prac.
W I etapie konkursu poddano ocenie 63 prace.
Do II etapu konkursu zakwalifikowano 20 prac.
W celu przystąpienia do II etapu konkursu uczestnicy zobowiązani są dostarczyć (doręczyć, przysłać) zakwalifikowane prace w terminie do 15.01.2018 (decyduje data nadania).
Zgodnie z regulaminem konkursu Jury w II etapie wyłoni nagrodzone i wyróżnione prace.
Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 10.02.2018 r. o godz. 17.00 w siedzibie Muzeum Ikon w Supraślu.
Nagrodzone i wyróżnione prace będą prezentowane do 30.10.2018 r. na ekspozycji stałej Muzeum Ikon w Supraślu.
Wszystkie prace zakwalifikowane do II etapu konkursu, które nie zostaną nagrodzone lub wyróżnione, organizator odeśle na wskazany adres.
Lista uczestników i prac zakwalifikowanych do II etapu konkursu
- Vladimir Reshetov
– Zwiastowanie
– Narodzenie - Ks. Marian Gadomski
– Ikona Narodzenia Bogarodzicy - Joanna Zabagło
– Ikona Chrystusa Pantokratora
– Chrystus Dobry Pasterz
– Chrystus Emmanuel
– Słowo ciałem się stało (Zwiastowanie) - Urszula Klimowicz
– Ikona św. Grzegorza z Nazjanu - Kristina Kvik
– Apokalipsa
– Ukazanie się Zmartwychwstałego Chrystusa (tryptyk) - Olga Moroz
– Ikona Bożego Narodzenia (tryptyk) - Sofiya Bilyk
– Stworzenie świata - Jadwiga Kowalska
– Ikona Sofii Mądrości Bożej - Urszula Żakowska
– Ikona Chrystusa Pantokratora
– Mandylion
– Ikona św. Jana Chrzciciela - Przemysław Juszczak
– Ikona Chrystusa Pantokratora (Spas w siłach) - Łukasz Tarkowski
– Ikona Matki Bożej Hodegetrii z prorokami - Solomia Kazanivska
– Zstąpienie do otchłani
– Apokalipsa
Pliki do pobrania:
Lista uczestników zakwalifikowanych do II etapu konkursu
Szczegółowe informacje: tel. 509 336 829.
Ikonografia współczesna to sfera wielkiej różnorodności artystycznej. Należą do niej ikony powstające w duchu wielowiekowej tradycji, jak również prace charakteryzujące się współczesną estetyką opartą o kanon. Ów kanon jest systemem znaków i idących za nimi znaczeń, które przez wieki czynią z ikony pewne uniwersum treści. Jednak od samych artystów zależy czy ich sztuka będzie w swej formie tradycyjna, czy też przyjmie zupełnie nową postać, pozostając poprzez ową logikę symboli pozaczasową.
Konkurs skierowany jest do współczesnych ikonników, zarówno tych hołdujących w swej pracy tradycjom malarstwa ikonowego, jak również do twórców poszukujących nowych rozwiązań, jednakże zawsze opartych na kanonie i Ewangelii. Treść wizerunku powinna być nadrzędna w stosunku do techniki, która pozostaje jedynie narzędziem w dotarciu do zamierzonego celu.
Pragniemy poprzez organizację konkursu zapoczątkować tworzenie nowej kolekcji ikon współczesnych, zachowując w ten sposób i dokumentując obraz sztuki sakralnej XXI wieku, tworzonej w duchu teologii Kościoła powszechnego.